Ağrı ve Spor Yaralanmalarında Mezoterapi

Mezoterapi birden fazla alanda fayda sağlayan bir tedavi yöntemidir. Kişilerin durumlarına göre akne izlerinin tedavisinden cilt gençleştirmeye, cilt gençleştirmeden spor yaralanmalarının tedavisine kadar pek çok farklı alanda mezoterapi uygulamaları görülebilmektedir. Ayrıca mezoterapi uygulamalarının etkileri uzun süreli olduğu için pek çok doktor ve hasta tarafından tercih edilmektedir.

Ağrılarda ve Spor Yaralanmalarında Mezoterapi Uygulamaları

Mezoterapi 1952 yılından beridir kullanılan, günümüzde ise geliştirildiğinden ötürü etkisini daha çok hissettiren bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi biçiminde hastalık için gerekli tüm ilaçlar karıştırılmaktadır. Karıştırılan ilaçlar uzman bir doktor tarafından oldukça küçük dozlar hainde vücudun ihtiyaç duyduğu bölüme enjekte edilmektedir. Bu enjekte sürecinin seansları hastanın durumuna göre belirlenmektedir.

Spor yaralanmalarında mezoterapi uygulamaları oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu yöntem ile özellikle sporcuların geçirdikleri cerrahi operasyonlardan sonra yaşadıkları sıkıntılar giderilmektedir. Bunun yanı sıra kasların hafif şekilde zedelenmesi, ayak ve el bileklerinde görülen burkulmalar, mikrobik özellik içermeyen yumuşak doku iltihapları ya da çeşitli kemik ağrılarının tedavileri mezoterapi yöntemi ile mümkündür. Özellikle çeşitli kas problemlerinde mezoterapi uygulamaların diğer tedavi yöntemlerine göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Çünkü mezoterapide bireylere enjekte edilen ilaçlar uzun süreli olarak enjekte edilen bölümde faaliyet göstermektedir. Bu da tedavinin etkilerini görme konusunda büyük etki sağlamaktadır.

Mezoterapi ağrı tedavileri için de kullanılan bir uygulamadır. Özellikle boyun ve bel ağrılarında ya da kronik şekilde görülen ağrılarda mezoterapi yönteminin yadsınamaz bir faydası bulunmaktadır. Mezoterapi ile ağrı tedavisi için hazırlanan karışımları diğer mezoterapi yöntemlerinden değişik bir biçimde kendini göstermektedir. Çünkü ağrı tedavilerinde normale oranla daha az ilaç vücudun ağrı hissedilen bölümüne uygulanmaktadır. Boyun ve bel ağrılarına ek olarak el ve ayak bileğindeki ağrılar ya da pelvis kemiğinde görülen ağrılar mezoterapi yöntemi kullanılarak tedavi edilebilmektedir.

Bireyler her ağrı için ya da her spor yaralanması için mezoterapi yöntemine başvuramazlar. Bu yöntemin uygulanabilmesi için mutlaka doktor, kişilerin mezoterapi uygulamasına gereksinimi olduğuna karar vermiş olmalıdır. Ayrıca hamile kadınların da bu yöntem için uygun olmadığı bilinmektedir.