Aşırı Terleme Tedavisi

Aşırı terleme birçok insanın mustarip olduğu hastalıklardan biridir. Bu hastalığa sahip bireylerin öz güvenlerinde de büyük ölçüde azalma görüldüğü bilinmektedir. Aşırı terleme hastalığı ter bezlerinin normal insanlara göre daha hızlı çalışan kişilerde görülmektedir. Hiperhidroz olarak bilinen aşırı terleme ter bezlerinin çok fazla çalışmasıyla oluşabileceği gibi çeşitli hastalıkların habercisi olarak da kendini gösterebilmektedir. Bu sebepten ötürü aşırı terleme rahatsızlığı bulunan bireylerin mutlak bir suretle doktor kontrolünden geçmesi gerekmektedir.

Aşırı Terleme Tedavisi

Herhangi bir hastalığa bağlanmayan ve sadece ter bezlerinin çok fazla çalışması sonucunda oluşan aşırı terlemenin birden fazla tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bu yöntemler ameliyatlı ve ameliyatsız yöntemler olarak ikiye ayrılmaktadır. Fakat hastalar genellikle ameliyatsız terleme tedavilerini tercih etmektedir.

Ameliyatsız terleme tedavilerinden ilki ilaçla yapılan terleme tedavisidir. İlaçla tedaviden alınan başarı oranı diğer ameliyatsız tedavi yöntemlerine göre daha düşüktür. Bu sebepten ötürü hastalar ve doktorlar diğer tedavi yöntemlerine yönelmiş durumdadır. İyontoforez ile aşırı terleme tedavisi ameliyatsız aşırı terleme tedavilerinden biridir. Gerekli aparatlarla vücuda elektrik akımı verilmesi sureti ile yapılmaktadır. Özellikle el ve ayak terlemelerine karşı çok etkili bir tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır. Elektrik verilmesi işlemi ilaçlı bir su aracılığı ile uygun akımlarda verilmektedir.  Bu yöntemin etki etme sebebi yer bezlerinde küçülme ya da tıkanmaya sebep olmasıdır. İyontoforez yöntemi uygulanmaya başladıktan on gün sonra etkileri görülmeye başlanmaktadır.  Bu yöntem bir elektrik akımı içerdiği için insanları korkutmaktadır. Fakat hastalar en fazla el ya da ayaklarında karıncalanma hissetmektedir. İşlemden etkin bir sonuç almak için terleme oranına göre haftada üç ya da dört kez kullanılmalıdır. İlerleyen zamanda terleme giderek azalacağı için işlemin tekrar edilme sıklığı da girecek azalacaktır.

Ameliyatsız terleme tedavilerinden biri de botoks yaptırmaktır. Bu sistem özellikle koltuk altı terleme problemleri olan hastalara önerilmektedir. Terlemenin yanı sıra koltuk altı kokularına da fayda sağladığı için botoks birden fazla yarar sağlamaktadır. Gelişen teknoloji botoks ile terleme tedavisinin ellere, ayaklara ve yüz bölgesine de uygulanmasına imkân sağlamıştır.